Ana içeriğe atla

Çocuklarda Uyku Bozukluklarına Yönelik Seminer ve Çalışma Grubu

Tarih:  -

TED Üniversitesi Psikoloji Bölümü, Gelişim Odaklı Klinik Çocuk ve Ergen Psikoloji Programı tarafından 2-3 Ekim 2017 tarihlerinde çocuklarda uyku bozukluklarına yönelik seminer ve çalışma grubu düzenlenecektir.

Seminer ve Çalışma Grubu programı ve katılım koşulları aşağıdaki gibidir:

Seminerler (2 Ekim 2017 - TEDÜ Ahmet Ersan Konferans Salonu)
14.00-15.00 Contemporary quandaries about intervention for sleep problems in infants / Doç.Dr. Karyn France, PhD., Canterbury Üniversitesi

15.30-16.30 Sleep and attachment in infants with sleep problems / Gökçe Yılmaz Akdoğan, MSc., Canterbury Üniversitesi

Seminerler, ruh sağlığı alanında çalışan profesyonellere ve ilgili bölümlerin öğrencilerine açıktır.
Katılım ücretsizdir.
Seminer dili İngilizce'dir.

Çalışma Grubu (3 Ekim 2017 - TEDÜ A435)
14.00-18.00 Behavioral interventions for sleep problems in children
Yürütücüler: Doç.Dr. Karyn France, PhD. & Gökçe Yılmaz Akdoğan, MSc., Canterbury Üniversitesi

Çalışma Grubu'nun kontenjanı 20 katılımcı ile sınırlı tutulacaktır. 
Kayıt için psikoloji@tedu.edu.tr adresine isim ve iletişim bilgilerini içeren bir mail gönderilmesi gerekmektedir. 
Çalışma Grubu'na katılacak kişilerin, yanlarında bir vaka örneği getirmeleri teşvik edilmektedir.
Katılım ücretsizdir.
Çalışma Grubu'nun dili İngilizce'dir.

Seminerler ve Çalışma Grubu’nun kısa içeriği aşağıda sunulmaktadır:

Seminar: Contemporary quandries about intervention for sleep problems in infants

Sleeplessness in infants 6 months to 2 years is one of the major problems for parents. Behavioural interventions are effective but controversial. This presentation examines the role parents play in supporting their infants' sleep and empirical evidence related to the use of behavioural interventions. 

Seminar: Sleep and attachment in infants with sleep problems
Much has been written about sleep and attachment but there has been little empirical research. This presentation covers the literature and describes presenter’s ongoing study into sleep and attachment in infants with sleep problems whose parents choose, or do not choose a behavioural intervention. 

Workshop: Behavioural interventions for sleep in children
- This presentation aims to engage participants into planning for behavioural interventions for sleepless children of various ages. 
- It assumes knowledge of family assessment.  In order to fully understand the sleep problem and to ensure there are not other more pressing priorities for families to work on first. 
- It also assumes a basic knowledge of operant theory and its application in clinical settings.